سفارش تبلیغ
صبا ویژن

راهنمای اتصال اکانت گوگل ادز به سرچ کنسول

اتصال Google Ads به کنسول جستجوی گوگل
وبلاگ JAds Google AdWords، راهنمای اتصال حساب AdWords خود به کنسول جستجو
راهنمای اتصال اکانت گوگل ادوردز خود به کنسول جستجو Hossein Qibale 2021 16 می گوگل ادوردز
بهتر است ورودی‌های ارگانیک و پولی Google را مکمل یکدیگر بدانیم تا رقیب. ترافیک ارگانیک (SEO) و ترافیک پولی (Google Ads) هر کدام مزایای خود را دارند و همانطور که در مقاله سئو یا گوگل ادز گفته شد، می توانید با استفاده راهنمای اتصال اکانت گوگل ادز به سرچ کنسول از سئو و گوگل ادز به طور همزمان نتایج بهتری بگیرید.

Google Ads یک گزارش پرداختی و ارگانیک دارد که به شما کمک می کند رابطه بین تبلیغات متنی پولی و نتایج جستجوی ارگانیک را برای جستجوهای کلیدواژه مختلف درک کنید. برای مشاهده این گزارش، باید حساب داشبورد جستجوی Google خود را با حساب Google Ads خود پیوند دهید. با ادغام داشبورد جستجو با Google Ads، کلمات کلیدی که برای ایجاد ترافیک ارگانیک از Google استفاده می‌کنید به Google Ads اضافه می‌شوند و به شما درک بهتری از رابطه بین داده‌های پولی و ارگانیک می‌دهند.
آموزش Google Search Console را در وبلاگ Jades بخوانید یا دوره جامع Google Search Console در پایگاه دانش Jades را مشاهده کنید.
همچنین برای آشنایی بیشتر با گوگل ادز می توانید دوره آموزشی گوگل ادز را در پایگاه دانش جی ادز مشاهده کنید.
لیست عناوین پنهان
1) نحوه اتصال Google Ads به کنسول جستجوی گوگل
2) چگونه از گزارش های پولی و ارگانیک استفاده کنم؟
2.1) کلمات کلیدی بیشتری را کشف کنید
2.2) از هدر دادن بودجه کمپین خود جلوگیری کنید
2.3) حضور خود را در پرس و جوهای با ارزش بالا افزایش دهید
2.4) تغییرات را به طور کلی اندازه گیری کنید
3) روابط پولی و ارگانیک را درک کنید
اتصال Google Ads و Google Search Console
برای اتصال حساب Google Ads و Google Search Console، به دسترسی مدیریتی در Google Ads و دسترسی مالک در Google Search Console نیاز دارید.
پس از اتصال گوگل ادز و سرچ کنسول می توانید از گزارش پولی و ارگانیک برای دریافت اطلاعات این دو کانال استفاده کنید.
برای اتصال Google Ads به Search Manager، وارد حساب Google Ads خود شوید، از قسمت Tools & Settings روی Account Linked کلیک کنید. در صفحه باز شده، در قسمت Search Controls روی Details کلیک کنید.
پیوند به Google Ads و کنسول جستجو
به صفحه‌ای هدایت می‌شوید که از شما می‌پرسد آیا می‌خواهید کنسول جستجو را به Google Ads متصل کنید روی لینک کلیک کنید
پیوند کنسول Google Ads را پیدا کنید
در فرم پاپ آپی که باز می شود آدرس سایت خود را بدون http یا https وارد کرده و روی ادامه کلیک کنید.
سایت جدید اضافه کنید
بهتر است آدرس وب سایت خود را با www و یک بار بدون آن وارد کنید. اگر شما حق دارید که در کنسول جستجوی گوگل مالک این دامنه باشید، سایت شما با موفقیت ثبت می شود، در غیر این صورت مانند تصویر زیر بدون ادعا نشان داده می شود و با کلیک بر روی ادعا در روتر، به تاییدیه باز می گردد. صفحه در کنسول جستجوی گوگل خواهد شد پس از تایید سایت در روتر، به این صفحه بازگردید و روی لینک Try again کلیک کنید.
سایت باید با کنسول جستجو ثبت شود
اگر به ویژگی سایت نصب شده در کنسول جستجوی گوگل دسترسی دارید؛ پس از ثبت نام سایت، وضعیت آن لینک خواهد شد.
تبلیغات گوگل را به کنسول جستجو پیوند دهید
اکنون که کنسول جستجوی Google را به درستی به Google Ads متصل کرده اید، می توانید گزارش های پولی و سازمانی را مشاهده و بررسی کنید.
چگونه از گزارش PAID & ORGANIC استفاده کنیم؟
همانطور که در ابتدای مقاله گفتم، با اتصال کنسول جستجو به گوگل ادز، می توانیم اطلاعات مربوط به داده های ارگانیک و داده های تبلیغات کلیکی گوگل را با هم بررسی و تحلیل کنیم. اما هدف این گزارش چیست؟
اگر هنوز Google Ads را به کنسول جستجو وصل نکرده‌اید، یا اخیراً این کار را انجام داده‌اید، هیچ داده‌ای برای نمایش در گزارش پولی و ارگانیک وجود نخواهد داشت. برای مشاهده این گزارش، لطفاً حداقل پس از یک روز به Google Ads و کنسول جستجو متصل شوید.
کلمات بیشتری پیدا کنید
با فیلتر کردن کلمات کلیدی که فقط در نتایج ارگانیک ظاهر می شوند، ممکن است تصمیم بگیرید که آنها را به گروه تبلیغات Google Ads خود اضافه کنید. برای مشاهده فقط عبارات جستجوی مورد استفاده برای نمایش نتایج جستجو، روی گزینه Show organic only در فیلتر نوع نتیجه جستجو کلیک کنید.
نوع نتایج جستجو
اکنون می توانید کلیک ها و حجم کلمات کلیدی و همچنین ارزش هر کلمه کلیدی را که برای شما مهم است بررسی کنید و تصمیم بگیرید که آنها را به گروه های تبلیغاتی خود اضافه کنید.
از هدر دادن بودجه تبلیغاتی خود جلوگیری کنید.
اگر در نتایج ارگانیک گوگل برای کلمات کلیدی که برای آنها تبلیغات گوگل دارید رتبه بندی کنید، ممکن است تبلیغات را متوقف کنید. به خاطر داشته باشید که حتی زمانی که در نتایج ارگانیک گوگل رتبه اول را کسب می کنید، شاید بهتر باشد تبلیغات خود را در بالای صفحه نتایج ارگانیک خود نمایش دهید. می توانید این کار را با توقف تبلیغات خود و مقایسه آمار ترافیک کلی خود با آمار ترافیک کلی خود در زمانی که تبلیغات فعال بودند انجام دهید.
اگر بر اساس هزینه هر کلیک، نمایش تبلیغات در کنار نتایج ارگانیک برای شما مقرون به صرفه نیست، می توانید تبلیغات گوگل را برای آن کلمات کلیدی متوقف کنید و کلمات کلیدی جدید را در کمپین گوگل ادوردز خود هدف قرار دهید.
حضور خود را در جستجوهای مرتبط افزایش دهید
جستارهای مرتبط با کسب و کار خود را با ترافیک ارگانیک شناسایی کنید و بیشتر روی تبلیغات Google روی آنها سرمایه گذاری کنید.
حتی اگر کلمات کلیدی شما در نتایج جستجوی ارگانیک گوگل برای کلمات کلیدی با ارزش برای کسب و کار شما رتبه بالایی داشته باشند، همچنان می توانید با تبلیغات گوگل با متن و پیام های جدید و همچنین با استفاده از برنامه های افزودنی Google Text، کاربران خود را بیشتر متمایز کنید.
برای بررسی سریع‌تر گزارش‌های Google Ads، می‌توانید آن‌ها را به صورت فایل اکسل یا Google Sheet دانلود کنید. برای این کار کافی است روی نماد دانلود در بالای گزارش مربوطه کلیک کنید و سپس فرمتی که می خواهید خروجی را در آن ایجاد کنید را انتخاب کنید.
کل تغییرات را اندازه گیری کنید.
هنگامی که سایت خود را بهبود می بخشید یا تغییرات را در پیشنهادات CPC، بودجه یا کلمات کلیدی آزمایش می کنید، می توانید تأثیر آن را بر تبلیغات متنی، نتایج ارگانیک و ترافیک کلی مشاهده کنید. ببینید کاهش یا افزایش قیمت پیشنهادی کلمات کلیدی چگونه باعث تغییر کل ترافیک سایت شما (اعم از ترافیک ارگانیک و پولی) می شود.